Category Archives: Life Style

6 ceaiuri-minune pentru cele mai frecvente probleme

Ceaiul este singura băutură care este la fel de eficientă ca apa pentru hidratare. Foarte important, însă, este și planta pe care o folosiți pentru infuzie pentru că fiecare vine cu alte proprietăți deci și influențe asupra organismului. Foarte multe dintre plantele medicinale este indicat să fie consumate sub formă de ceai. Din acest punct de vedere, e bine să știți că anumite ceaiuri pot să vă ajute în diverse probleme. Iată 6 exemple:

  • Metabolism lent – ceai verde
  • Probleme cu somnul – mușețel
  • Răceală – ceai de soc
  • Stres – ceai de lămâie
  • Senzație de greață – ghimbir
  • Balonare – ceai de mentă

Sursa: andreeasava.ro

SFATURI DESPRE CUM SĂ ALEGI VAZA POTRIVITĂ

Vazele cu flori sunt frumoase și pot transforma cu ușurință o casă într-o cămin. Împreună cu plantele verzi din ghivece, adaugă viață decorului interior, dar florile sunt și mai decorative decât plantele din ghivece.

Bucură-te de parfumul și frumusețea florilor ori de câte ori ai ocazia sau fă lucrurile puțin mai ușoare și achiziționează niște flori artificiale care nu necesită întreținere și care te vor ajuta să economisești pe termen lung.

Atunci când ai nevoie de o vază pentru diferite evenimente sau decoruri din casa ta, ai și opțiunea de a alege dintre diferite modele. Descoperă avantajele acestora în această postare de blog.

O VAZĂ OPACĂ SAU DIN STICLĂ TRANSPARENTĂ

O vază transparentă are o un aspect lejer și evidențiază frumusețea pe care florile proaspete o aduc într-o cameră. Pe de altă parte, o vază opacă este foarte practică. Nu mai trebuie să-ți faci griji cu privire la aspectul tulbure al apei din vază sau la îndepărtarea depunerilor de calcar care au ajuns în interiorul vasei.

O VAZĂ ÎNALTĂ SAU O VAZĂ MICĂ

Dacă ești în căutarea unei vaze pe care să o așezi pe podea, alege una care să fie înaltă, de cel puțin 30 cm și care să ofere multă stabilitate. În felul acesta o vei vedea mai ușor și nu te vei împiedica de ea. Dacă vaza pe care o cauți va sta îm permanență pe o masă sau pe un raft, poți alege una mai mică și mai delicată. În special pentru un aranjament floral pe care ți-l dorești la cina alături de familie, ai putea prefera o vază mică în locul uneia mai înalte, astfel încât să poți lua contact vizual cu familia sau oaspeții în timpul cinei.

DIMENSIUNEA GURII VAZEI

Vazele mari sunt disponibile cu guri mici, pe când vazele mici au gurile mai largi – iar asta este valabil și invers. Da aceea, este ideal să te gândești ce flori dorești să păstrezi în vază înainte să alegi vaza. Dacă vrei să pui doar una sau două flori sau o singură ramură drăguță, alege mai degrabă o vază cu gura mică. Dacă vaza are gura largă, câteva flori vor părea puțin cam singuratice. Dacă, pe de altă parte, tocmai ai primit un buchet mare, poate fi o provocare să-l aranjezi într-o vază cu gura mică.

CULOAREA ȘI STILUL VAZEI

Nu este nevoie să-ți faci griji că o vază atrăgătoare, cu un stil deosebite, umbrește buchetul de flori. Florile au propriul farmec și vor atrage atenția. O vază sculpturală poate fi chiar o piesă frumoasă de decor în sine, fără flori. Când vine vorba despre flori, decorul din jurul lor tinde să se asorteze cu ele sau chiar să le completeze, astfel nu trebui să-ți faci atât de multe griji în ceea ce privește culoarea vazei. Cu florile nu există nicio modalitate de a greși în cadrul unei amenajări.

Sursa: jysk.ro

MASTI NATURALE PENTRU PIELE

Cele mai bune tratamente ale pielii sunt cele realizate din produse natural care ofera tenului ingredientele de care pielea noastra are nevoie. Este foarte usor sa ne tratam acasa pe cale naturala cu ingrediente pe care le avem in casa sau care sunt usor de procurat. Iti oferim 10 variante de masti naturale, usor de facut si pentru toate tipurile de ten astfel incat pielea ta sa radieze de sanatate si stralucire.

Avocado si miere-ingredintele miraculoase pentru toate tipurile de ten

Se foloseste jumatate dintr-un avocado bine copt si un sfert de ceasca cu miere. Se piseaza fructul si se amesteca cu mierea pana se obtine un amestec omogen. Se aplica masca pe fata si se lasa sa actioneze timp de 10-15 minute. Dupa trecerea timpului alocat, clatiti-va cu apa calduta, fara alte produse de curatare.

Lamaia si rosia-legumele care te scapa de pistrui si pete

Se amesteca zeama de lamaie cu o rosie pisata iar compozitia se aplica pe tot tenul. Stati cu masca 10-15 minute dupa care clatiti cu apa calduta. Benefici? Lamaia contine acizi care ofera pielii un efect de peeling delicat si indeparteaza celulele moarte de la suprafata pielii. Masca contine vitamina A, C si licopen, un antioxidant miraculous cu efecte deosebite asupra organismului. Masca din lamaie si rosii ofera pielii terne stralucire, normalizeaza pH-ul, are proprietati astringente care regleaza si indeparteaza excesul de sebum.

 

Iaurtul si faina de ovaz-ingrediente secrete care iti indeparteaza celulele moarte

Masca din iaurt si faina de ovaz este usor de facut si face minuni pentru toate tipurile de ten. Aveti nevoie de o lingura de faina de ovaz, macinata foarte fin, o lingura de iaurt natural si cateva picaturi de miere. Optional puteti adauga si cativa fulgi de ovaz. Dupa ce aplicati masca o lasati sa actioneze circa 15 minute dupa care o indepartati cu apa calduta. Pielea va avea un aspect mai luminous si sanatos.

 

Lamaia- fructul minune pentru persoanele cu ten gras

Aceasta masca este foarte usor de realizat si este ideala pentru reglarea sebumului persoanelor cu ten gras. Se amesteca 1-2 lingurite de miere, zeama de la o jumatate de lamaie, 3 lingurite de iaurt si un albus de ou batut spuma. Se amesteca toata compozitia dupa care se aplica pe toata fata, se lasa sa actioneze 15 minute si se clateste cu apa calduta. Efectele se vad imediaT.

Argila in combinatie cu alte produse-mastile ideale pentru toate tipurile de ten

Mastile cu argila sunt bune pentru toate tipurile de ten, depinde doar cu ce ingrediente o combini. Pentru un ten gras se amesteca argila cu apa sau zeama de lamaie dupa care se aplica pe toata fata si se lasa sa actioneze 15 minute. Pentru tenul normal se recomanda masca facuta dintr-o jumatate de morcov dat prin blender si amestecat cu o lingura mare cu praf de argila. Impotriva ridurilor se combina argila cu avocado deoarece imbinarea acestor ingredient rezulta un cocktail imbatabil care stimuleaza productia de colagen a pielii si opreste imbatranirea epidermei.

Mierea- ingredient minune pentru un ten uscat

Cu totii stim ca mierea are efecte benefice pentru corpul nostru oricum am folosi-o. Incalziti o lingurita de miere pe care o  aplicati pe pielea umeda si o masati cu grija. Masajul trebuie sa dureze 10 minute iar dupa ce mierea s-a uscat pe piele spalati-va cu apa calduta.

Ouale- ingrediente active contra acneei

Masca naturala ideala impotriva acneei se face din doua oua la care le separi albusul de galbenus. Bati albusurile pana devin spuma si compozitia o aplici pe zonele cu problem (nu pe toata fata) si se lasa sa actioneze timp de 20 de minute dupa care se spala cu apa calduta.

Musetel si menta- plante benefice in preventia cosurilor

Acesta masca este benefica in prevenirea aparitiei cosurilor si in acelasi timp este extrem de revigoranta pentru aspectul pielii. Folosirea acestei masti atenueaza in timp petele lasate de acne, zgarieturi si alte inflamatii. Se amesteca intr-un castron o lingura de flori de musetel uscate cu o lingura de menta proaspata maruntita, o lingura de miere si un ou. Compozitia se aplica pe fata, gat si piept. Se lasa sa actioneze 10-15 minute dupa care clatesti cu apa rece.

Samburi de masline-natural body scrub

Atunci cand consumati masline, nu le aruncati samburi. Incercati sa ii pisati (cu un aparat de zdrobit usturoi) si sa ii amestecati cu miere. Va rezulta un scrub natural 100% care va indeparta pielea uscata si celulele moarte.

Iaurt si aloe vera- demachiantul ideal

Cel mai natural si sanatos demachiant se poate face acasa din produse la indemana. Ai nevoie doar de un pahar de iaurt, o jumatate de pahar de suc de rosii si putin suc de aloe vera. Cu bani putini si produse naturale ai cel mai bun demachiant, care ii va oferi tenului efecte spectaculoase.

Cum sa dormi mai bine fara pastile

Inainte sa apelezi la somnifere, incearca aceste tehnici de imbunatatire a somnului.

Vezi lumea cu alti ochi la 3 dimineata cand zaci in pat uitandu-te in tavan —sau mai rau, la ceas. Nu faci decat sa te ingrijorezi: „Cum am sa ma descurc maine, daca nu am dormit deloc?”

Daca ai adesea probleme cu adormitul sau cu dormitul – asa cum se intampla cu peste 60% din femeile in varsta— este posibil sa te fi gandit sa incerci pastilele de dormit. Desi aceste medicamente te pot ajuta sa adormi, ele pot avea si efecte secundare, printre care un risc crescut de a cadea si o stare de somnolenta dimineata la sculare, ceea ce face ca sofatul din acea zi sa fie periculos. De aceea, din ianuarie 2013, FDA a inceput sa solicite producatorilor de medicamente sa reduca doza recomandata de hipnotice care contin zolpidem.

Inainte de a incepe un tratament cu somnifere, este important sa identifici daca ai intr-adevar o problema de somn. „Unii oameni sunt deranjati ca se trezesc din somn, dar se trezesc, merg la baie si isi reiau somnul. Nu e nimic rau in asta,” explica Dr. Hadine Joffe, conferentiar in psihiatrie la Harvard Medical School. „Daca iti ia 20 de min­ute sa adormi nu inseamna neaparat ca ai o problema cu somnul”, adauga medicul.

Daca in mod regulat nu poti sa adormi sau ramai treaza si asta te afecteaza in timpul zilei, atunci este posibil sa suferi de insomnie. Dar inainte sa iei medicamente care sa te ajute sa adormi, Dr. Joffe recomanda sa incerci sa schimbi ceva in stilul tau de viata —spre exemplu, excluderea cofeinei si respectarea unui program regulat de somn. Poate fi, de asemenea, util sa consulti un doctor astfel incat sa afli daca tulburarea de somn este cauzata de o problema medicala.

De ce nu pot dormi?

Sunt cateva motive pentru care problemele de somn sunt atat de intalnite la femei, spune Dr. Julia Schlam Edelman, instructor clinic in obstetrica si biologie reproduc­tiva la Harvard Medical School si autor al Successful Sleep Strategies for Women (Strategii pentru femei de a avea un somn bun), publicat de Harvard „Un motiv este rata obezitatii. Saizeci si cinci la suta dintre femei sunt supraponderale. Iar femeile supraponderale au mai mari sanse sa sufere de tulburari respiratorii in somn”, spune Dr. Edelman.

Tulburarile respiratorii in somn se refera adesea la apneea obstructiva in somn, o stare in care caile respiratorii se blocheaza periodic in timpul noptii. Acest blocaj intrerupe tempo­rar fluxul aerului, ducand la sforait si intreruperi frecvente ale somnului.

Probleme de sanatate precum cele legate de glanda tiroida, anemia, bufeurile determinate de menopauza, arsurile stomacale, incontinenta urinara si depresia pot, de asemenea, afecta somnul atat calitativ, cat si cantitativ. Iar medicamentele pe care le iei pentru a trata problemele de sanatate—inclusiv beta-blocantele pentru hipertensiunea arteriala, medicamentele pentru raceala care contin alcool si remediile contra migrenei care contin cafeina— toate pot intrerupe somnul.

Problemele de somn — si solutiile lor

Iata cateva probleme de somn des intalnite si cum le poti trata.

  • Problema: Sunt obosita, dar pur si simplu nu pot dormi.
  • Solutie: Incearca sa-ti schimbi stilul de viata, evitand factori care ar putea sa te tina treaza. Limiteaza cafeina si alcoolul (in special inainte de a merge la culcare); asigura-te ca dormitorul este racoros, intunecat si confortabil; si inchide toate echipamentele electron­ice (inclusiv cartea pe care o citesti pe tableta) cu o ora inainte sa mergi  la culcare.
  • Problema: Dorm sapte sau opt ore pe noapte, dar dimineata sunt epuizata. De asemenea, partenerul meu spune ca sforai.
  • Solutie: Consulta un doctor pneumolog, care ar putea recomanda un un  test pentru apneea in somn.
  • Problema: Articulatiile ma dor atat de tare ca nu pot adormi.
  • Solutie: Cere-i doctorului reumatolog analgezice pentru artroza, precum antiinflamatoarele nesteroidiene (AINS) si corticosteroizi.
  • Problema: Sunt prea stresata si nu pot dormi.
  • Solutie: Incearca tehnici de eliberare a stresului, precum meditatia, baile fierbinti sau sa asculti muzica. Dr. Joffe sugereaza ca inainte de a merge la culcare sa iti faci o „lista de griji” cu tot ce te framanta. Dupa ce ai pus grijile pe hartie, poate fi mai usor sa le lasi deoparte. „Este un lucru atat de simplu, dar  foarte eficient”, spune Dr. Joffe.
  • Problema: Picioarele imi zvacnesc, tremura si ma mananca atat de incontrolabil incat nu pot adormi, iar dupa ce adorm ma tot trezesc.
  • Solutie: Este posibil sa ai sindromul picioarelor nelinistite. Doctorul ti-ar putea recomanda exercitii de intindere sau masarea picioarelor inainte sa mergi la culcare. Poti incerca si o baie calda. Daca faci schimbari in stilul de viata si acestea nu functioneaza, exista medicamente care trateaza aceasta boala.
  • Problema: Ma tot trezesc in mijlocul noptii ca sa merg la baie.
  • Solutie: Redu cafeina si alcoolul, care pot creste nevoia de a urina. Nu mai bea lichide cu cateva ore inainte de a merge la culcare. Si mergi la baie chiar inainte de a te pune in pat. Daca iei diuretice, discuta cu medicul, deoarece acestea ar putea fi o cauza a problemei tale.
  • Problema: Arsurile la stomac ma tin treaza.
  • Solutie: Incearca sa ridici capul patului cu 10 – 15 cm. Serveste cina cel putin cu doua  sau de preferat, trei ore inainte de a merge la culcare si nu manca nimic greu. Evita alimentele care iti pot provoca arsuri la stomac, precum ciocolata, cafeaua, bauturile cu cafeina, alimentele condimentate si cele grase.

Cand ai nevoie de pastile de dormit

Uneori insomnia este atat de severa incat esti dispusa sa iei somnifere ca sa poti dormi. Inainte de a lua o cutie de medicamente pentru somn de la farmacie, incearca sa urmezi pasii descrisi mai jos, in „Ghidul tau zilnic pentru un somn bun”. Daca acesti pasi nu functioneaza, mergi la doctor, care poate stabili cauzele medicale ce iti provoaca problemele de somn.

Poti incepe prin a incerca un adjuvant natural pentru somn precum melatonina—un hor­mon care ajuta la reglarea ciclului somn – veghe al corpului. „Melatonina tinde sa fie eficienta la femeile peste 55 de ani,” spune Dr. Edelman. Este, de asemenea, sigura, fara efecte secundare. Radacina de valeriana este, de asemenea, un remediu natural pentru dormit. Poate avea insa efecte secundare, inclusiv dureri de cap. Este posibil sa fie necesar sa apelezi la medicamente, cu sau fara reteta, daca insomnia are un impact real asupra sanatatii si functionarii tale zilnice, spune Dr. Joffe. Discuta cu doctorul inainte sa iei orice adjuvant de somn—chiar si pe cele pe care le poti cumpara fara reteta. „Medicamentele fara reteta pot da dependenta si pot interactiona cu alte medicamente,” spune Dr. Edelman.

Utilizeaza doar adjuvante de somn precum eszopiclon, ramelteon, zaleplon sau zolpi­dem ca ultim resort cand alte tratamente nu dau roade. Deoarece aceste medicamente pot inrautati ap­neea de somn, discuta cu medicul sa vezi daca suferi de apnee de somn.

Pentru a lua in siguranta adjuvante de somn pe baza de reteta, „trebuie intotdeauna sa fii atenta la dozaj”, spune Dr. Joffe. Intreaba-ti doctorul daca poti incepe cu doza cea mai mica si cu actiunea cea mai rapida. Pe masura ce inaintezi in varsta, corpul tau proceseaza si elimina medicamente mai incet decat o facea cand erai mai tanara. De asemenea, asigura-te ca ai la dispozitie numarul de ore de somn recomandat pe ambalaj, ca sa nu fii morocanos in dimineata urmatoare.”

GHIDUL TAU ZILNIC PENTRU UN SOMN BUN

Inainte sa iei somnifere, incearca sa urmezi de dimineata pana seara acest program de promovare a somnului (orele sunt aproximative).

Dimineata:

7 a.m. Trezeste-te la aceeasi ora in fiecare dimineata, chiar si in weekend.

8 a.m. Bea cafea decofeinizata sau limiteaza-te doar la o cana de cafea la micul dejun. Daca exagerezi cu cofeina dimineata aceasta poate ramane in organism pana te culci. (Daca esti obisnuit sa bei mai multe cani de cafea pe zi, dezobisnuieste-te treptat pe parcursul a catorva saptamani.)

9 a.m. Iesi afara pentru o plimbare de 30 de minute. Atat miscarea, cat si lumina diminetii te pot ajuta sa dormi mai bine.

Seara devreme:

6 p.m. Serveste o cina usoara. O masa grea poate provoca arsuri la stomac care te pot tine treaza. Evita ceaiul cofeinizat, cafeaua si bauturile acidulate, precum si alcoolul si ciocolata.

Seara:

9:15 p.m. Inchide televizorul, com­puterul, telefonul si tableta cu cel putin 30 de minute inainte de culcare. Acestea iti stimuleaza creierul. Citeste o carte (nu pe tableta), fa o baie calda sau asculta muzica linistitoare pentru a-ti ajuta trupul si mintea sa se relaxeze inainte de culcare.

9:45 p.m. Aranjeaza-ti dormitorul pentru somn. Redu intensitatea luminii, trage draperiile, asigura-te ca temperatura este racoroasa si confortabila si acopera-ti ceasul desteptator, astfel incat sa nu poti vedea ora daca te trezesti peste noapte.

10 p.m. Mergi la baie.

10:15 p.m. Stinge luminile. Incearca sa mergi la culcare la aceeasi ora in fiecare noapte.

Daca nu adormi in 15 minute, da-te jos din pat. Stai undeva linistita, pe o canapea, de exemplu, si citeste o carte sau o revista timp de 15 – 20 de  minute sau pana ti se face somn. Apoi intoarce-te in pat.

Sursa: reginamaria.ro

8 lucruri interesante despre lămâie

Acrișoară și aromată, lămâia este aduce prospețime și savoare în tot felul de preparate, de la deserturi până la supe și salate. Beneficiile pe care le aduce organismului nu sunt puține, având în compoziție elemete esențiale precum flavonoidele, substanțe cu proprietăți antioxidante și anticancerigene. Însă toate astea nu reprezintă vreo noutate. Haideți să vedem care sunt lucrurile mai puțin cunoscute despre lămâie:

8 lucruri interesante despre lamaie

Aliment sau detergent natural?

Lămâia poate fi folosită cu succes în combinație cu apă și uleiuri esenţiale pentru a obţine un detergent universal pentru curatarea casei. Împreună cu puţină sare de bucătărie sau bicarbonat de sodiu curăţă cu eficienţă inoxul şi cuprul, iar o soluţie cu apă şi bicarbonat îndepărtează murdăria de pe fructe și legume.

Mai mult suc

De multe ori lămâile pe care le găsim în supremarket au coja tare, iar sucul este greu de stors. Înainte de a folosi lămâia este bine să stea pentru câteva ore la temperatura camarei și să o rostogoliţi pe masă, presând cu palma pentru a fi mai uşor de stors.

Coajă de lămâie pentru un plus de savoare

Coaja de lămâie, de citrice în general, este foarte aromată și versatilă. Se poate răzui sau curăța și se foloseşte într-o mulţime de preparate: sosuri, deserturi sau gemuri. Asiguraţi-vă că spălaţi bine lămâia înainte de a o folosi și alegeţi varianta organică atunci când îi folosiţi coajă.

Insecticid

Lămâia este un excelent insecticid natural datorită conţinutului de acid citric şi acid ascorbic, dar şi a unui compus secretat de coaja lămâii, numit azadiractina. Aşadar, dacă aveţi grădină sau ghivece cu flori, ştiţi ce aveţi de făcut cu coaja rămasă.

Lămâia şi navele britanice

Lămâia este un aliment important în prevenirea scorbutului datorită conţinutului său ridicat de vitamina C, dar asta nu este un secret. Uimitor este că şi în prezent marina britanică se asigură că navele sale au suficiente provizii de lămâie la bord pentru consumul zilnic al marinarilor.

Sursă de potasiu

Celebră pentru conţinutul de vitamina C, lămâia este mai puţin cunoscută pentru celelalte substanţe nutritive din compoziţia sa: flavonoide, substanțe cu proprietăți antioxidante și anticancerigene, vitamine din complexul B, calciu, fier, fosfor, potasiu, magneziu și zinc. Ştiaţi că lămâia este una dintre cel mai bune surse de potasiu, care are rol în reglarea tensiunii arteriale, ajută la buna funcţionare a rinichilor, a sistemului nervos, a sistemului muscular, reduce riscul apariţiei osteoporozei şi a pietrelor la rinichi.

Copac centenar

Lămâiul poate supravieţui mai mult de 100 de ani, deşi producţia de lămâi nu durează mai mult de 50 de ani.

Puţină istorie

Lămâiul îşi are originile în regiunea în care se afla acum India, în zona Asiei de sud-est. Legendele spun că Alexandru cel Mare și soldații săi au adus lămâile în Europa. Mai târziu, din bazinul mediteranei s-au răspândit în întreaga lume.

Sursa: diversificare.ro