Category Archives: Evenimente

Teatrul Arlechino – își deschide porțile pentru spectacole în interior

Dragi prieteni,

Cu mare bucurie vă anunțăm că, începând din acest weekend, ne deschidem porțile și
vom avea primele reprezentații cu public, în sala de spectacole.
Așadar, vă invităm sâmbătă și duminică, de la orele 10.30 și 12.30, să urmărim
împreună spectacolele „Capra cu trei iezi” (15 mai) și „Povestiri de buzunar” (16 mai).
Vă reamintim că noi am întreprins toate demersurile necesare și am luat măsuri pentru
asigurarea condițiilor de siguranță obligatorii pentru spectatori, cât și pentru întreg
colectivul artistic și tehnic. În sala de spectacole sunt montate dispozitive de dezinfecție
cu lumină ultravioletă UV-C care dezinfectează aerul și suprafețele înainte și după
fiecare reprezentație.


Prețul unui bilet per reprezentație este de 20 lei, iar cel al unui spectacol în premieră
este de 30 lei. Tarifele sunt unice pentru orice categorie de spectator (adult, copil etc).
De asemenea, vă reamintim regulile obligatorii:
– numărul maxim admis de persoane în sala de spectacole este de 58
– la intrarea în incinta teatrului se va măsura temperatura fiecărei persoane, va fi pusă la
dispoziție soluție pentru dezinfectarea mâinilor și nu se va permite accesul persoanelor
simptomatice (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată), precum și a celor cu
o temperatură de peste 37,3 grade Celsius.
– este obligatorie purtarea măștii de protecție pe întreaga durată a staționării în incintă,
astfel încât să acopere complet gura și nasul
– accesul în sală se va face cu 30 de minute înainte de începerea spectacolului, acesta
nemaifiind permis după începerea reprezentației, biletele pierzându-și valabilitatea.
– casa de bilete se va închide cu 15 minute înainte de începerea spectacolului.
– Distanțarea fizică de 1,5 m între participanți este obligatorie și se va face prin păstrarea
unui scaun liber între spectatori, iar un adult poate sta lângă maxim 2 minori.

În vederea asigurării măsurilor obligatorii, legiferate, s-a realizat amplasarea locurilor
prestabilite în sală cu pachete de unul, două și respectiv trei locuri, această măsură
vizând respectarea distanțării obligatorii.

Biletele se pot achiziționa online, de pe site-ul eventbook.ro, sau de la casieria teatrului,
miercuri și joi între orele 13:30-17:15, vineri între 13:30-18:00, iar sâmbătă și duminică
între orele 09:00-10:15 și 11:00-12:15.

Pentru a putea funcționa în condițiile de siguranță impuse de lege, avem rugămintea să
respectați măsurile stabilite , pentru ca întâlnirile noastre în sala de spectacol să
continue, fără întreruperi și incidente nedorite !
Vă mulțumim și vă așteptăm!

OSCAR 2021. Lista completă a câștigătorilor Galei Oscar 2021: cel mai bun film, cei mai buni actori

Mai jos, cu bold, câștigătorii fiecărui premiu Oscar de la această a 93-a ediție a premiilor Academiei;

Lista câștigătorilor la Oscar 2021

CEL MAI BUN FILM:

  • „Mank”
  • „Judas and the Black Messiah”
  • „The Father”
  • „Nomadland”
  • „The Trial of the Chicago 7”
  • „Minari”
  • „Sound of Metal”
  • „Promising Young Woman”

CEL MAI BUN REGIZOR:

  • Emerald Fennell, „Promising Young Woman”
  • Lee Isaac Chung, „Minari”
  • Chloé Zhao, „Nomadland”
  • David Fincher, „Mank”
  • Thomas Vinterberg, „Another Round”

CEL MAI BUN ACTOR ÎN ROL PRINCIPAL:

  • Riz Ahmed, „Sound of Metal”
  • Chadwick Boseman, „Ma Rainey’s Black Bottom”
  • Anthony Hopkins, „The Father”
  • Gary Oldman, „Mank”
  • Steven Yeun, „Minari”
CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎN ROL PRINCIPAL
  • Viola Davis, „Ma Rainey’s Black Bottom”
  • Andra Day, „United States vs. Billie Holiday”
  • Vanessa Kirby, „Pieces of a Woman”
  • Frances McDormand, „Nomadland”
  • Carey Mulligan, „Promising Young Woman”

CEL MAI BUN ACTOR ÎN ROL SECUNDAR:

  • Sacha Baron Cohen, „The Trial of the Chicago 7”
  • Daniel Kaluuya, „Judas and the Black Messiah”
  • Leslie Odom Jr., „One Night in Miami…”
  • Paul Raci, „Sound of Metal”
  • LaKeith Stanfield, „Judas and the Black Messiah”

CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎN ROL SECUNDAR:

  • Maria Bakalova, „Borat Subsequent Moviefilm”
  • Glenn Close, „Hillbilly Elegy”
  • Olivia Colman, „The Father”
  • Amanda Seyfried, „Mank”
  • Youn Yuh-Jung, „Minari”
Olivia Colman are în palmares un Oscar, luat pentru rolul din The Favourite
Olivia Colman are în palmares un Oscar, luat pentru rolul din The Favourite

CEL MAI BUN SCENARIU:

  • Will Berson and Shaka King, „Judas and the Black Messiah”
  • Aaron Sorkin, „The Trial of the Chicago 7”
  • Lee Isaac Chung, „Minari”
  • Darius Marder and Abraham Marder, „Sound of Metal”
  • Emerald Fennell, „Promising Young Woman”

CEL MAI BUN SCENARIU ADAPTAT:

  • Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Dan Swimer, Peter Baynham, Erica Rivinoja, Dan Mazer, Jena Friedman and Lee Kern, „Borat Subsequent Moviefilm”
  • Christopher Hampton and Florian Zeller, „The Father”
  • Kemp Powers, „One Night in Miami…”
  • Ramin Bahrani, „The White Tiger”
  • Chloé Zhao, „Nomadland”

BEST CINEMATOGRAPHY:

  • „Judas and the Black Messiah”
  • „Mank”
  • „News of the World”
  • „Nomadland”
  • „The Trial of the Chicago 7”

CEA MAI BUNĂ EDITARE VIDEO:

  • „The Father”
  • „Nomadland”
  • „Promising Young Woman”
  • „Sound of Metal”
  • „The Trial of the Chicago 7”

CEA MAI BUNĂ ANIMAȚIE:

  • „Onward”
  • „Over the Moon”
  • „A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon”
  • „Soul”
  • „Wolfwalkers”

CEA MAI BUNĂ ANIMAȚIE SCURTĂ:

  • „Burrow”
  • „Genius Loci”
  • „If Anything Happens I Love You”
  • „Opera”
  • „Yes-People”

CEL MAI BUN SCURTMETRAJ:

  • „Feeling Through”
  • „The Letter Room”
  • „The Present”
  • „Two Distant Strangers”
  • „White Eye”

BEST PRODUCTION DESIGN:

  • „The Father”
  • „Ma Rainey’s Black Bottom”
  • „Mank”
  • „News of the World”
  • „Tenet”

CEA MAI BUNĂ COSTUMAȚIE:

  • „Emma”
  • „Ma Rainey’s Black Bottom”
  • „Mank”
  • „Mulan”
  • „Pinocchio”

CEL MAI BUN DOCUMENTAR:

  • COLECTIV
  • „Crip Camp”
  • „The Mole Agent”
  • „My Octopus Teacher”
  • „Time”

CEL MAI BUN DOCUMENTAR SCURT:

  • „Collette”
  • „A Concerto is a Conversation”
  • „Do Not Split”
  • „Hunger Ward”
  • „A Love Song for Latasha”

CEL MAI BUN SUNET:

  • „Greyhound”
  • „Mank”
  • „News of the World”
  • „Soul”
  • „Sound of Metal”

CELE MAI BUNE EFECTE SPECIALE:

  • „Love and Monsters”
  • „The Midnight Sky”
  • „Mulan”
  • „The One and Only Ivan”
  • „Tenet”

CEL MAI BUN MACHIAJ:

  • „Emma”
  • „Hillbilly Elegy”
  • Ma Rainey’s Black Bottom”
  • „Mank”
  • „Pinocchio”

CEL MAI BUN FILM STRĂIN:

  • „Another Round”
  • „Better Days”
  • COLECTIV
  • „The Man Who Sold His Skin”
  • „Quo Vadis, Aida”

BEST ORIGINAL SCORE:

  • „Da 5 Bloods”
  • „Mank”
  • „Minari”
  • „News of the World”
  • „Soul”

CEA MAI BUNĂ COLOANĂ SONORĂ:

  • „Fight for You,” din „Judas and the Black Messiah”
  • „Hear My Voice,” din „The Trial of the Chicago 7”
  • „Husavik,” din „Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga”
  • „Io Sì (Seen),” din „The Life Ahead (La Vita Davanti a Se)”
  • „Speak Now,” din „One Night in Miami…”

Sursa: gsp.ro

Asociația District Hub prezintă rezultatele Barometrului educațional pentru județul Brașov.

Barometrul educațional a fost realizat de Asociația District Hub, în parteneriat cu
Inspectoratul Școlar Județean Brașov și cu sprijinul Consiliului județean al Elevilor
Brașov. Proiectul a avut ca scop identificarea percepțiilor actorilor educaționali despre
diverse aspecte ale sistemului public de învățământ din județul Brașov. Datele au fost
colectate prin aplicarea unor chestionare online elevilor, părinților și profesorilor din
județul Brașov.
Ideea Barometrului a apărut în urma analizelor realizate în cadrul asociației, despre
mecanismele decizionale din sistemul public de învățământ: puține decizii sunt luate pe
baza colectării unor date sau pe baza unor studii de specialitate. În acest context,
intenția asociației este de a aplica anual acest barometru pentru a determina dinamica
percepțiilor elevilor, părinților și profesorilor despre sistemul educațional din România.
Proiectul s-a desfășurat începând cu luna noiembrie 2020, colectarea datelor fiind
încheiată în luna martie a anului 2021. Eșantionul a fost stabilit în funcție de structura
demografică a populației școlare din județul Brașov, iar selectarea persoanelor
chestionate a fost aleatorie. Barometrul are un nivel de încredere de 95%, marja de
eroare fiind de 5%.
Chestionarele aplicate elevilor, părinților și profesorilor au fost distincte și construite
pentru compararea unor indicatori (activitățile de predare și evaluare, relațiile dintre
actorii educaționali, desfășurarea orelor online) și pentru evidențierea elementelor
specifice activităților fiecărei categorii vizate.
Barometrul educațional indică diferențe importante între percepțiile elevilor, părinților și
profesorilor în ceea ce privește activitățile de predare, evaluarea și relațiile dintre actorii
educaționali. Percepții similare au fost identificate în ceea ce privește cursurile
desfășurate în format online.

Activitățile de predare
Referitor la conținuturile predate, ele sunt considerate actuale și relevante de 42,1%
dintre elevi, de 44,5% dintre părinți, și de 63% dintre profesori. Conținuturile predate
sunt atractive și au potențialul de a dezvolta interesele și curiozitatea elevilor pentru
43,5% dintre elevi și pentru 44,5% dintre părinți, în timp ce profesorii consideră, în
proporție de 92,5%, că ceea ce predau este atractiv.
În privința înțelegerii conținuturilor predate, 100% dintre profesori spun că urmăresc
acest lucru în predare, 65,7% dintre elevi afirmă că înțeleg cu ușurință conținuturile
predate, în timp ce doar 42,5% dintre părinți consideră că predarea urmărește
înțelegerea conținuturilor.
98,1% dintre profesori spun că metodele de predare se bazează pe interacțiunea cu
elevii, în timp ce numai 54% dintre elevi spun că metodele de predare se bazează pe
interacțiunea cu profesorii. 75,3% dintre părinți consideră că metodele de predare se
bazează pe interacțiunea dintre elevi și profesori.

Activitățile de evaluare
Referitor la modul în care sunt soluționate sarcinile de lucru, 61,8% dintre elevi
spun că fac apel la memorare și reproducere, în timp ce părinții spun, în proporție de
77,4%, că evaluarea necesită memorare și reproducere. În cazul profesorilor, aceștia
afirmă, în proporție de 85,2%, că pun accentul pe verificarea informațiilor în procesele
de evaluare. Apelul la soluții creative și personalizate în rezolvarea testelor este
menționat de 47,3% dintre elevi și de 54,1% dintre părinți, în timp ce 98,1% dintre
profesori consideră că urmăresc creativitatea în evaluare.
În privința relației dintre ceea ce se predă și ceea ce se evaluează, 84,9% dintre
elevi și 100% dintre profesori consideră că există concordanță între ceea ce se predă și
ceea ce se evaluează. Explicațiile profesorilor pentru note sunt apreciate pozitiv de
59,9% dintre elevi. 62,3% dintre profesori spun că oferă explicații pentru notele pe care
le acordă.
Pentru 88,2% dintre elevi, cele mai multe evaluări sunt individuale. 94,4% dintre
profesori spun că evaluările individuale sunt importante.

Relațiile dintre actorii educaționali și percepția mediului școlar
Pentru 79,6% dintre profesori și pentru 78,7% dintre părinți, școala este un mediu
motivant pentru învățare, dar numai 32,89% dintre elevi spun că școala este un mediu
motivant. Relațiile dintre elevi și profesori sunt pozitive și bazate pe respect reciproc
pentru 68,5% dintre profesori și pentru 67,1% dintre părinți, dar numai 49,34% dintre
elevi afirmă acest lucru.
Școala este percepută ca un mediu prietenos, familiar de 52,63% dintre elevi și de
78,8% dintre părinți.
Implicarea profesorilor în rezolvarea diverselor probleme este apreciată pozitiv de
32,89% dintre elevi și de 82,2% dintre părinți.
Activitățile extrașcolare sunt considerate importante pentru dezvoltarea personală a
elevilor de către 17,10% dintre elevi, în timp ce 52,05% dintre părinți spun că activitățile
extrașcolare derulate prin intermediul școlii îi ajută pe elevi să se dezvolte personal.

Cursurile online
În privința susținerii orelor online, rezultatele obținute indică procente apropiate:
69,73% dintre elevi, 70,9% dintre profesori și 67,8% dintre părinți afirmă că au fost
susținute toate orele sau aproape toate orele în format online.
Referitor la aspectele psihologice specifice desfășurării orelor online, 27,63%
dintre elevi spun că orele sunt bune din punct de vedere calitativ, ceea ce îi face să fie
atenți și interesați, în timp ce doar 10,9% dintre profesori și 6,8% dintre părinți spun că
elevii manifestă atenție și interes pe parcursul orelor online. În privința problemelor de
atenție și motivație, 48,68% dintre elevi spun că au dificultăți de concentrare, în
motivare și înțelegere, aceleași probleme fiind indicate de 80% dintre profesori și de
79,5% dintre părinți.
Orele online sunt apreciate pozitiv de către 47,3% dintre profesori și de doar 24%
dintre părinți. Orele online sunt considerate ineficiente și generatoare de rezultate slabe
de 69,1% dintre profesori și de 78,8% dintre părinți.

Raportul elaborat de Asociația District Hub în cadrul Barometrului educațional, precum
și rezultatele complete ale Barometrului sunt disponibile la adresa www.districthub.ro.

***
Despre District Hub
Asociația District Hub activează în domeniile educațional, social și civic și colaborează cu actorii
sociali relevanți din sectorul non-guvernamental și din mediul local de afaceri.
În domeniul educațional, District Hub dezvoltă programe și proiecte pentru a contribui activ la
promovarea și dezvoltarea unui sistem educațional modern, adaptat nevoilor actuale ale societății
românești.
În domeniul social, District Hub dezvoltă programe și proiecte în sprijinul unor categorii vulnerabile,
expuse riscurilor sociale, asumându-și o abordare incluzivă, echitabilă și egală. Ne propunem ca soluțiile
aplicate să devină exemple de bună practică pentru alți actori sociali, individuali sau instituționali.
În domeniul civic, District Hub dezvoltă programe și proiecte care oferă persoanelor vizate acces la o
cunoaștere clară a drepturilor și libertăților individuale, a mecanismelor sociale, a ceea ce reprezintă
derapaje democratice și a manipulărilor de orice fel.
Pentru mai multe detalii, vă invităm să vizitați www.districthub.ro.

Contact:
Adrian Sandu
sandu@districthub.ro
Manuel-Iulian Cazac
cazac@disitrchub.ro

CONCERT CU FORMATIILE DE SUFLATORI SI PERCUTIE

Repertoriu de largă popularitate, cu Formațiile de suflători și percuție
ale Filarmonicii Brașov!

Un aprilie bogat în culori sonore se anunță la Filarmonica brașoveană. În ton cu
primăvara, artiștii Filarmonicii Brașov aduc, în ONLINE, surprize muzicale deosebite
pentru iubitorii muzicii clasice. Astfel că, joi, 15 aprilie 2021, de la ora 19.00, prin
transmisie LIVE de la Sala Patria, aceștia vor avea parte de o seară muzicală
internațională, cu lucrări ale mai multor compozitori cunoscuți. În program vor fi lucrări
de largă popularitate, cu dinamică muzicală atractivă, în interpretarea Formațiilor de
suflători și percuție ale Filarmonicii Brașov.
La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ovidiu-Dan Chirilă, dirijor al Filarmonicii Brașov,
iar solist va fi Demeter Attila (trombon), muzician din cadrul instituției.
***
Concert Simfonic
Formațiile de suflători și percuție ale Filarmonicii Brașov
Dirijor: Ovidiu Dan Chirilă
Solist: Demeter Attila (trombon)

PROGRAM
G. Gershwin – An American in Paris (Arr. N. Iwai)
E. Cook – Bolivar (Arr. A. Horvath)
G. Bizet – „Fantasie aus der Oper Carmen” (Prelucrare de K. Pfortner)
A. Horvath – Csárdás în do minor
G. László – Muzică secuiască clarinet solo – Iulian Rusu

D. Șostakovici – Second Vals din Suita de Jazz nr. 2 (Arr. A. Waignein)
Z. Abreu – Tico Tico (Arr. N. Iwai)
R. Djawadi – Game of Thrones (Arr. M. Brown)
J. Van der Roost – Puszta, „Vier Zigeunertänze” clarinet solo – Iulian Rusu
G. Dinicu – Hora Staccato
J. Fučík – Florentiner Marsch op. 214
D. Ellington – Caravan
ONLINE LIVE
Sala Patria
Joi, 15 aprilie 2021, ora 19.00
Evenimentul poate fi urmărit LIVE pe cele două canale de comunicare ale Filarmonicii
Brașov, Facebook și Youtube, precum și pe paginile de social-media ale canalelor:
Televiziunea Online Iubim Brașovul, Știrile Transilvaniei și Radio România Muzical.
Accesul este gratuit.

Concert „Femeia, eterna poveste”

Cadou de 8 Martie de la Opera Brașov: concertul extraordinar „Femeia, eterna poveste”

Opera Brașov vă invită duminică, 7 martie 2021, de la ora 18.30, online, LIVE, să urmăriți un concert extraordinar, dedicat zilei de 8 Martie: „Femeia, eterna poveste”. Femeia… mama, sora, fiica, iubita, prietena, colega… muza, care a inspirat compozitorii și muzicienii din toate timpurile. Artiștii Operei Brașov au pregătit un program special pentru această zi, din care
nu vor lipsi canțonete: „Mamma”, „Granada”, „Caruso”, melodii din repertoriul internațional:
„Shallow”, „When I Fall in Love”, „Bohemian Girl”, muzică românească de odinioară: „Iubesc
femeia”, „Vrei să ne-ntâlnim sâmbătă seară”, „Zaraza”, dar și șlagăre: „Tu ești primăvara mea”,
„Dorul”, „Oameni”. Vor evolua soliștii: Aurelia Florian, Alexandru Aghenie, Anda Pop, Liviu
Iftene, Asineta Răducan, Nicoleta Chirilă, Mihai Irimia, Mihaela Marele, Marian Rește, Lorand
Cristian, Bogdan Mirică și Cvintetul vocal ANATOLY. Orchestra Operei Brașov va fi condusă de
compozitorul și dirijorul Andrei Tudor, care nu se află pentru prima oară la pupitrul orchestrei
noastre. Tot lui îi aparțin cele mai multe dintre aranjamentele pieselor prezentate în concert.
Prezentarea spectacolului va fi făcută de Lorand Cristian. Coordonator spectacol: Anda Pop.
Scenografia: Rodica Garștea. Regie scenă: Dan Antipa.
Concertul va fi transmis, online, în direct, pe pagina de Facebook a Operei Brașov și pe
canalul oficial de YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=p42FI XQYPE&feature=youtu.be și va putea fi vizionat gratuit!
Eveniment desfăşurat cu sprijinul Primăriei Municipiului Braşov.