Category Archives: Business

AFI Europe deschide AFI Brasov în centrul României

AFI Europe Romania inaugurează AFI Brasov, un proiect mixt dezvoltat în centrul României, la Brașov.

AFI Brasov reprezintă modelul perfect care îmbină un centru comercial modern, dezvoltat pe 3 etaje cu o suprafață închiriabilă totală de 45.000 mp și birouri de tip clasa A, cu o suprafață închiriabilă totală de 15.000 mp, construite deasupra centrului comercial.

Amplasat într-o locație excelentă, aproape de centrul istoric al orașului, AFI Brașov pune la dispoziția vizitatorilor peste 100 de branduri internaționale de fashion & beauty, precum și branduri de renume local, locuri de joacă, sală de fitness, un centru de divertisment, bănci, farmacii și un hypermarket extins pe o suprafată bruta de 6,500 mp. Hypermarket-ul Carrefour va deschide un magazin-concept modern, care se va integra perfect în design-ul general al centrului comercial.

Vizitatorii AFI Brașov se vor putea bucura de terasa verde de 3.500 mp, cu priveliște către Muntele Tâmpa, una dintre emblemele turistice ale Brașovului, savurand o cafea, un prânz sau o cină delicioasa, alegând din selecția diversă de restaurante.

„Inaugurarea unui centru comercial este intotdeauna o provocare, dar mai ales in aceasta perioada provocarea a fost si mai mare. Ne bucurăm că am reușit cu ajutorul chiriasilor să finalizăm proiectul AFI Brașov si sa il deschidem cu majoritatea magazinelor pregatite de lansare. AFI Brasov este cel mai mare proiectul al nostru inaugurat anul acesta in urma unei investitii de 148 Milioane de Euro. Ne face plăcere să îi întâmpinăm pe locuitorii și vizitatorii Brașovului în centrul nostru comercial modern, construit la cele mai înalte standarde de calitate. Datorită locației excelente și a prezenței brand-urilor de top de moda, beauty și entertainment, suntem convinși că AFI Brașov va fi un proiect de succes, la fel ca AFI Cotroceni și AFI Ploiești”, a declarat Doron Klein, CEO AFI Europe Romania.

„Ne bucuram sa putem oferi brașovenilor si vizitatorilor orasului un centru comercial modern, amenajat într-un stil arhitectural unic, care îmbină peisajul urban cu cel natural. Am dorit să aducem la dispoziția vizitatorilor atât branduri de renume internațional, cât și

branduri locale cunoscute locuitorilor de aici, pentru a crea împreună locul preferat pentru cumpărături și divertisement. Așa cum am anunțat încă de la început, vrem să ne implicăm activ în comunitate, prin acest proiect am creat multe locuri de muncă, vrem să fim aproape de oamenii de aici și să ne implicăm în proiecte cu un impact real în societatea în care toți ne desfășurăm activitatea, pentru a crește împreună armonios”, a declarat Costin Blideanu, General Manager AFI Brasov.

Sanjeev Gupta, Liberty Galați: “România este o piaţă-cheie pentru noi”

Liberty Galaţi a încheiat 2019 cu o cifră de afaceri de 5 mld. de lei şi un profit net de 29 mil. lei, al doilea an deprofit pentru combinat, după ce a adunat pierderi de câteva miliarde de lei. Combinatul Sidex, acum Liberty, a fost preluat de Sanjeev Gupta la jumătatea lui 2019.
Sanjeev Gupta este un om de faceri britanic cu origini indiene şi este fondatorul şi preşedintele executiv al companiei Liberty House, care a avut în 2019 o cifră de afaceri de peste 20 de miliarde de dolari. Compania Liberty House, parte din grupul GFG, a fost fondată în 1992. În 2017, compania a achiziţionat divizia companiei Tata Steel Europe de fabricare a oţelului din mai multe zone din Marea Britanie. Tot în 2017, Liberty House cumpăra Arrium, cel mai mare jucător din industria minieră şi cea a oţelului din Australia.. În 2019, Gupta a continuat achiziţiile din Europa şi a preluat şapte capacităţi, printre care şi Sidex Galaţi. Joi, grupul GFG  a mai anunţat achiziţia producătorului de aluminiu belgian Duffel. GFG are un scop declarat („CN30” – Carbon Neutral 2030), şi presupune ca, până în 2030, toate entităţile grupului să aibă amprenta de carbon zero.
Într-un interviu acordat în exclusivitate Ziarului Financiar, Sanjeev Gupta a declarat că explorează oportunităţile din toate ţările unde are prezenţă și că studiază și alte companii din România producătoare de aluminiu:
„Sectoarele noastre-cheie sunt aluminiul, oţelul şi energia. În fiecare ţară unde suntem prezenţi explorăm toate opţiunile, dar nu comentăm despre achiziţii specifice, deoarece acestea sunt informaţii comerciale. România este o piaţă-cheie pentru noi, iar în aceste trei sectoare-cheie vom explora toate oportunităţile. Produsele din oţel de la Galaţi pleacă în proporţie de peste 60% către piaţa locală, iar scopul Liberty este de a creşte această pondere spre 90%. Cea mai importantă piaţă pentru Galaţi este România. Trebuie să mai creştem aici, avem acum undeva la peste 60% din produse care se vând în România, dar nu este destul, vrem să ajungem la 80-
90%. A doua piaţă este cea europeană şi apoi alte pieţe, precum Turcia. Cu siguranţă avem şi alte planuri de a investi în România, care este o piaţă-cheie pentru noi. Ne uităm la oportunităţile din piaţa de aluminiu şi energie, dar şi oţel.“
Liberty Galaţi are în derulare un proiect cu Romgaz construcţia unei termocentrale pe gaz în cadrul combinatului care să asigure energia electrică pentru viitoarele cuptoare electrice de la Lberty Galaţi.
Sanjeev Gupta se concentrează pe zona de producţie de aluminiu, oţel şi energie, însă are businessuri şi în zona bancară. Anul acesta el a achiziţionat Banca Română de Credite şi Investiţii (BRCI) de la Dorin Umbrărescu.
„BRCI este o bancă mică, care operează independent de grupul GFG. Vom începe să emitem şi carduri pentru lucrătorii de la Galaţi şi alte servicii, şi să ajutăm companiile mici pentru capital de lucru. Nu este o bancă mare şi o investiţie mare, dar este o iniţiativă importantă. Companiile mari se finanţează prin băncile mari, dar şi companiile mici au nevoie de sprijin.“

Omul care l-a îngropat pe Adamescu senior vrea să obțină printr-un fals 150.000 de euro de la Adamescu junior

Refugiat la Londra, omul de afaceri Bogdan Alexander Adamescu nu pare dispus să renunțe la lupta pe care o duce cu justiția din România. Ultima bătălie în care a intrat este cu unul din foștii angajați ai imperiului de business clădit de tatăl său, Dan Adamescu. Este vorba de Daniel Onuțe, unul din juriștii de încredere ai lui Adamescu senior, decedat în închisoare. Adamescu junior îl acuză acum pe Onuțe că s-ar afla în spatele unui fals prin care urmărea să încaseze 150.000 de euro de la o firmă a familiei Adamescu, drept urmare a unei concedieri. Onuțe nu este un fost angajat oarecare al Adameștilor, ci unul din martorii cheie ai procurorilor, pe care aceștia s-au bazat pentru a cere condamnarea lui Dan Adamescu, scrie Linx Investigations.

RELATAREA LINK INVESTIGATIONS:

În mai 2019, Bogdan Alexander Adamescu a depus o plângere penală împotriva lui Daniel Onuțe și a Elenei-Daniela Firenstain pentru tentativă de delapidare, fals material în înscrisuri oficiale, fals în înscrisuri sub semnătură privată și uz de fals.Încă din pagina a doua a plângerii, Adamescu face precizarea următoare: “pe toată perioada despre care voi face vorbire în prezenta plângere subsemnatul am fost administrator unic al societății SC THE NOVA GROUP INVESTMENTS ROMANIA SA”.

Adamescu arată în plângere că Onuțe a fost angajat ca șef al oficiului juridic al companiei în mai 2013. Un an mai târziu, însă, arată Adamescu, “am reflectat asupra hotărârii de a-l disponibiliza pe dl. Onuțe Daniel, deoarece nu mai existau posibilități de conlucrare.”

Abia în februarie 2018, însă, “au încetat raporturile de muncă ale dl. Onuțe Daniel cu TNG, ca urmare a desființării Departamentului Juridic, generată de externalizarea activităților cu caracter juridic”.

Anterior, Onuțe, deși Adamescu își dorea, nu a putut fi concediat întrucât și-a luat “concediu de îngrijire și creștere a copilului de până la doi ani prelungit, interval în care contractul individual de muncă a fost suspendat, iar după acest concediu a continuat o serie de concedii medicale”.

Actul adițional de 150.000 de euro

Nu avea să fie, însă, finalul relației dintre Adamescu și Onuțe. Acesta din urmă a contestat decizia de încetare a raporturilor de muncă și a depus la dosarul cauze un document care arăta că fostul său angajator îi datora o sumă foarte mare de bani. După cum se spune în plângerea penală, documentul era “un Act adițional nr. 2 (…) la Contractul individual de muncă (…), despre care nimeni din cadrul societății nu avea cunoștință. Acesta stipulează, printre altele, că: În cazul încetării contractului individual de muncă din inițiativa angajatorului (…), angajatorul va plăti salariatului suma netă de 150.000 euro, echivalentul în lei. (…) Acest act adițional nr. 2 este semnat de către Onuțe Daniel, în calitate de salariat, și de Firestain Elena-Daniela, pentru TNG.” Plângerea penală depusă de Bogdan Alexander Adamescu arată și că “dl. Onuțe Daniel a depus la dosar procura autentificată (…) prin care subsemnatul, în calitate de administrator al TNG, o împuternicesc pe dna. Firestain Elena-Daniela să mă reprezinte cu puteri depline în exercitarea mandatului de administrator al TNG. (…) Precizez că nu am aprobat vreodată dnei. Firestain Elena-Daniela să semneze un asemenea act adițional, nu a fost niciodată înregistrat în TNG și nu se regăsește la dosarul aferent contractului individual de muncă al dlui. Onuțe Daniel.”

Adamescu junior a negat și existența procurii: “Precizez că nu-mi aduc aminte să fi semnat o procură pentru dna. Firestain Elena-Daniela (…) și nu-mi recunosc semnătura de pe acest document. Am suspiciunea rezonabilă că această procuror a fost falsificată tocmai pentru ca dna. Firestain Elena-Daniela să poată semna un document care acordă dlui. Onuțe Daniel sume uriașe de bani.” Onuțe, acuzat în alt dosar împreună cu Adamescu jr

Plângerea, depusă inițial de Adamescu junior la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 2 din București, a fost declinată către Parchetul de pe lângă Judecătoria Brașov. La 14 luni de la depunere, procurorii nu au întreprins prea multe acte procedurale, astfel încât nimeni nu a primit vreo calitate în dosar.

Există și dosare, însă, în care Bogdan Alexander Adamescu și Daniel Onuțe sunt de aceeași parte a baricadei. Într-un dosar de faliment aflat pe rolul Curții de Apel București, Adamescu și Onuțe sunt pârâți (printre alte persoane fizice și juridice) iar Histria International SA este reclamant.

Martorul esențial al acuzării

Daniel Onuțe nu este un jurist oarecare ce se întâmplă să fi lucrat pentru firme ale familiei Adamescu. Potrivit unei încheieri judecătorești de arestare a patru judecători care ar fi fost mituiți de Dan Adamescu, “Declaratia martorei FIRESTAIN ELENA-DANIELA confirma sustinerile martorului ONUTE DANIEL, in sensul ca numitii ADAMESCU GRIGORE DAN si ADAMESCU BOGDAN ALEXANDER si-au dat acceptul, atat in vara anului 2013 cat si in luna decembrie 2013, pentru coruperea magistratilor care aveau spre solutionare dosarele de insolventa ale S.C. SIGUR INDUSTRIAL CONSTRUCT S.R.L. si S.C. ACTIV CONSTRUCTII INDUSTRIALE S.R.L. Mai mult, martora a afirmat ca in luna decembrie 2013 s-a intalnit cu ADAMESCU DAN GRIGORE si cu ONUTE DANIEL, la sediul S.C. ASIGURARE REASIGURARE ASTRA S.A., ocazie cu care ONUTE DANIEL i-a transmis lui ADAMESCU GRIGORE DAN ca mai avea nevoie de o suma de bani, nespecificata, pentru rezolvarea <problemei> cu dosarul de insolventa.”

Daniel Onuțe și Elena-Daniela Firestain, așadar, au fost martorii cheie pe mărturiile cărora s-au decis arestări de judecători și, în cele din urmă, chiar condamnarea lui Dan Adamescu. Omul de afaceri a fost condamnat definitiv de Înalta Curte de Casație și Justiție în mai 2016 la 4 ani și 4 luni de închisoare cu executare, într-un dosar de corupție privind soluții favorabile în dosare de insolvență. La sfârșitul lunii ianuarie 2017, Adamescu murea într-un spital privat, unde fusese mutat din penitenciar la finalul anului anterior.

Daniel Onuțe și Elena-Daniela Firestain nu au putut fi contactați pentru un punct de vedere.

Sursa: flux24.ro

 

 

Cum iti mentii business-ul pe timp de criza

In contextul COVID-19, aproape toate sectoarele de business sunt afectate grav. Daca si afacerea ta se regaseste printre afacerile care suporta pierderi masive in aceasta perioada, probabil te gandesti deja la modalitati prin care sa iti mentii business-ul viabil.

 O buna modalitate, care functioneaza deja foarte bine pentru unele afaceri, este reconversia business-ului pe online. Adaptarea la mediul online este o oportunitate mare pentru orice afacere si in conditii normale de piata.

 Daca nu esti prezent pe Google ratezi cel putin 50% dintre clientii pe care i-ai putea avea, conform studiilor. Acestea demonstreaza ca in 2019 cel putin 5 din 10 romani au facut macar o comanda online.

 Asadar, migrarea in online, cel putin in contextul actual, pare a fi o necesitate.

 Cum poti sa iti mentii business-ul pe timp de criza cu ajutorul mediului online

O foarte buna idee pentru unele afaceri a fost migrarea magazinelor fizice in mediul online, acolo unde domeniul permite. In cazul unor magazine fizice cu haine, spre exemplu, ar fi mult mai confortabil pentru clientii izolati in case sa isi gaseasca in continuare brandurile preferate cu posibilitatea de a fi comandate online.

 La fel functioneaza si magazinele cu produse de igiena, care in aceasta perioada inregistreaza chiar vanzari record. Magazinele online cu produse din gama alimentara procedeaza exact in acelasi mod, inregistrand vanzari semnificative.

 Ce strategii poti sa aplici pentru a vinde si tu produsele tale online

Exista diverse tipuri de strategii care pot functiona bine pe timp de criza, in ceea ce priveste promovarea online a unei afaceri.

 Poti actiona in diverse moduri in astfel de cazuri: alegi o strategie pentru atragerea noilor clienti sau pentru mentinerea celor existenti. Fiecare modalitate poate insemna o abordare diferita.

 Iar ca instrumente poti folosi o multime din cele existente, pentru a comunica si a-ti promova afacerea. In criza este foarte greu sa gasesti noi clienti, asa incat te poti axa pe a-ti optimiza activitatea si a reintra pe piata cand lucrurile ajung la normal.

 In aceasta perioada de blocaj poti oferi insa valoare clientilor existenti si prospectilor, folosind content marketing-ul.  Poti scrie pe blogul tau articole prin care sa oferi informatii valoroase. 

 O alta optiune ar fi sa iti optimizezi site-ul: SEO on site, pentru ca atunci cand lucrurile vor reveni la normal si clientii vor reincepe sa caute produse, site-ul tau sa apara printre primele in Google.

 Desigur, poti incerca sa si vinzi direct in aceasta perioada, folosind alte tipuri de instrumente. Primul lucru pe care trebuie sa-l faci pentru a atrage noi clienti este sa cresti semnificativ prezenta online a afacerii tale in perioade de criza. Iar acest lucru se face prin promovare si prin dezvoltarea de noi servicii online.

 Pentru ambele tipuri de strategii noi am pregatit un ghid. Un ghid care iti arata cum sa comunici pe timp de criza, axat pe ambele abordari si pe diverse instrumente specifice pe care le poti folosi.

SEOmark.ro iti pune la dispozitie un ghid care sa te ajute.  Vezi mai multe detalii aici.

Majoritatea companiilor de marketing si promovare recomanda cu caldura ca in timpul crizelor sa nu intrerupi reclama. 

Recomandarea e buna, insa din pacate complet inutila. Din experienta mea firmele rar opresc reclama de frica, ci mai degraba din cauza blocajelor financiare si a scaderii dramatice a comenzilor. 

Foarte putine firme au rezerve mari de cash si pot mentine a la long o activitate consumatoare de lichiditate.

Din acest motiv, bugetul promovarii invariabil scade. Ce trebuie facut este sa fie schimbata modalitatea de abordare si mesajul trimis. 

Pe asta se concentreaza ghidul nostru.

–  Radu Ciofu, SEOmark.ro.

Cum sa te pozitionezi mai bine in online pe timp de criza – obtine cat mai multe link-uri spre site-ul tau

Dupa cum probabil ai vazut deja, pe piata se instaleaza foarte usor panica. Fiecare dintre noi avem nevoie de un punct de reper in toata aceasta avalansa de informatii.

 Oamenii nu mai au incredere asa usor in unele produse, poate unele nu mai reprezinta nevoi principale si ei inceteaza sa mai dea banii pe ele. Cum te poti promova in acest context? Un raspuns la aceasta intrebare poate fi autoritatea.

 Cu cat o afacere are mai multa autoritate, cu atat va cadea mai greu prada crizei. Daca toti oamenii vorbesc despre produsul tau, acesta capata incredere. Imagineaza-ti cum ar fi sa vinzi un produs esential in aceste vremuri, iar pe toate site-urile si forumurile de profil sau pe grupurile de Facebook, lumea sa il recomande.

 Ai putea creste vanzarile semnificativ. Cresterea numarului de link-uri catre site-ul tau este astfel o oportunitate de a vinde mai mult chiar si pe timp de criza. Iar acum poti obtine mai usor link-uri catre site-ul tau sau catre paginile tale de produse.

 Vezi aici oferta de criza!

Târgul de Joburi Brașov în perioada 11-12 Octombrie

Kron-Tour Expo organizează Târgul de Joburi Brașov în perioada 11-12 Octombrie, la Brașov Business Park.
Aflat la a VII-a ediție, evenimentul reunește sub același acoperiș companii precum: AATEQ, AZETS, CARREFOUR, CCC, CGS, DS SMITH, ELECTROPRECIZIA AG, IUS, JOYSONQUIN AUTOMOTIVE SYSTEMS, KRONOSPAN, LEROY MERLIN, OLIN, PRATO, PREH, RAMADA, SCHWEIGHOFER, SERGIANA, STABILUS, TESS, VITESCO TECHNOLOGIES, VALSERV.

Acestea pun la dispoziția brașovenilor sute de locuri de muncă, ce se adresează TUTUROR segmentelor și nivelelor de carieră, respectiv: studii superioare, cu sau fără experiență, entry
level, fără studii, atât în țară cât și în străinătate.
Printre posturile disponibile se numără: tehnician mentenanță, casier, contabil junior, IT support, consilier livrare, vopsitor, camerista, inginer debutant, zugrav, bucătar, electrician, inspector calitate, operator montaj linii automate, consultant salarizare, manager export, mecanic auto, analist relații clienți (germană), referent administrativ (germană), expert evaluare devize, consultant relații clienți, manager achiziții, specialist îmbunătățire procese, recepționer și multe altele.
Lista completă a posturilor disponibile poate fi vizualizată pe site-ul oficial al evenimentului
www.targuldejoburibrasov.ro

Târgul de Joburi Brașov își așteaptă vizitatorii la Brașov Business Park, în perioada 11– 12 Octombrie, conform următorului program:
– Vineri, 11 octombrie, între orele 10:00 – 18:00
– Sâmbătă, 12 octombrie, între orele 10:00 – 16:00