Category Archives: Imobiliare

Targul Imobiliar Brasov Aprilie 2021

Targul Imobiliar Brasov face legatura intre companiile care activeaza in domeniul imobiliar si potentialii clienti in cautare de locuinte.

Ziua 1
Joi, 22 Aprilie, intre orele 12:00 – 18:00
Ziua 2
Vineri, 23 Aprilie, intre orele 12:00 – 18:00
Ziua 3
Sambata, 24 Aprilie, intre orele 10:00 – 18:00
Ziua 4
Duminica, 25 Aprilie, intre orele 10:00 – 16:00

Evoluția prețurilor apartamentelor din Braşov, în luna septembrie

După un avans de 0,5% în august faţă de iulie, suma medie solicitată de către vânzătorii de apartamente a consemnat un recul de 0,9% în septembrie 2020, potrivit Indicelui Imobiliare.ro, care consemează uşoare scăderi în Timişoara şi Iaşi şi creşteri de preţ în Cluj-Napoca, Braşov şi Constanţa.

În medie, preţul a ajuns la 1.304 euro pe metru pătrat util, faţă de 1.316 euro pe metru pătrat util în ultima lună de vară.

În Braşov, indicele Imobiliare.ro a înregistrat, în luna septembrie, un avans de 0,9%, de la un nivel de 1.197 de euro pe metru pătrat util, la unul de 1.208 euro pe metru pătrat. Evoluţii pozitive au avut loc pe ambele segmente de piaţă analizate – chiar dacă variaţiile au fost, desigur, diferite. Astfel, apartamentele vechi s-au apreciat cu 0,5% (de la 1.178 la 1.184 de euro pe metru pătrat util), în vreme ce locuinţele din cadrul noilor ansambluri rezidenţiale au consemnat un avans mai semnificativ, respectiv 1,4% (de la 1.244 la 1.262 de euro pe metru pătrat).

Sursa: newsbv.ro

Imobiliare în pandemie – interviu cu George Șeicaru – Broker Owner RE/MAX FUNIMOB

Ce face un agent imobiliar în aceste vremuri afectate de Coronavirus?

În această perioadă delicată și fără precedent, agentul imobilar trebuie să continue să fie prezent în piață. În primul rând trebuie să se informeze în timp real despre dinamica pieței, evoluția legislativă, restricțiile impuse de către unitățile administrative de care depinde procurarea anumitor adeverințe sau documente necesare tranzactiilor, etc.

Mai departe, bazat pe informații culese din activitățile anterioare, este necesar să își ia în serios munca de consultant imobiliar. În vremuri delicate ca acestea, este nevoie de noi mai mult decât oricând, de expertiză noastră, de analizele noastre, până la urmă chiar și de noi fizic, atunci când situația o cere și nu se poate îndeplini o sarcină altfel.

Misiunea pe care ne-am asumat-o ca și consultanți imobiliari, cel puțin la nivelul biroului nostru, este aceea de îi ajuta pe clienții noștri să tranzacționeze în cele mai bune condiții de pret, timp și cu minim de efort din partea lor, indiferent de condițiile pieței. Această misiune ne obligă să fim extrem de bine informați, să oferim date reale din piață, fără interese ascunse, astfel încât clienții noștri să înțeleagă dacă merită sau nu să tranzacționeze.

Fie că acceptăm sau nu, tranzacții imobiliare se vor efectua atâta timp cât vor exista oameni și imobile. Acestea vor avea un preț, chiar și în situații de forță majoră  (menționez că încă nu am ajuns acolo) sau atâta timp cât  tranzacționarea imobilelor nu se va interzice prin lege.

 Este indicat să încheiem tranzacții imobiliare în această perioadă?

Dacă circumstanțele în care ne aflăm impun o tranzacție imobiliară, categoric da. Atunci când avem nevoie de o sumă consistentă de lichidități pentru o anumită cheltuială, sau deținem unul sau mai multe imobile ca și generatoare de venituri pasive prin închirirerea acestora, efectuăm tranzacțiile imobiliare necesare pentru ca imobilele generatoare de resurse financiare să nu se transforme în consumatoare.

 Ce măsuri de protecție își ia un agent imobiliar dpdv al sănătății publice?

În primul rând fiecare agent imobiliar trebuie să țină cont de faptul că sănătatea noastră și a clienților este pe primul loc, iar acest virus se transmite prin interacțiune fizică.  În cazul excepțional în care agentul va merge să preia o proprietate, la vizionări sau la notar, acesta va purta mască, mănuși, papucei de unică folosință, va avea la el soluție dezinfectantă și nu se va apropia la mai puțin de 1.5 – 2 m de client.

Încercăm să interacționăm pe cât posibil prin intermediul tehnologiei care din fericire este atât de avansată încât  ne oferă diverse oportunități. Creativitatea combinată cu tehnologia ne ajută să încheiem tranzacții imobiliare, fără a ne pune în pericol sănătatea.

Ce se va întâmpla cu piața imobiliară acum în carantină? Se vor repoziționa prețurile?

Ceea ce știm la momentul actual este că există această stare de urgență care nu este o carantină în adevăratul sens al cuvântului ci sunt numai niște măsuri de prevenire a răspândirii virusului.

În funcție de cât va dura această perioadă și cum va evolua situația referitore la restricțiile impuse de autorități vom resimți impactul acestora în economia națională și desigur și în piața imobiliară.

 Cum va fi piața imobiliară când vom ieși din carantină?

Când se vor ridica măsurile impuse de starea de urgență? Nu știm. Cu cât se va termina mai repede cu atât impactul va fi mai mic. Dacă situația va deveni mai complicată și se va prelungi mai mult de trei luni, fără o intervenție din partea statului, ne așteptăm ca situația să se înrăutățească, însă într-o formă sau alta, tranzacțiile imobiliare vor continua să existe.

Sunt încrezător în meseria de consultant imobiliar, mai ales în aceste perioade ce ne pun la încercare, pentru că mai mult ca oricând este nevoie de servicii de calitate, orientate către client, iar noi ne mândrim cu acest aspect.

Care este rolul unui agent imobiliar?

Scopul principal al unui agent imobiliar, ar trebui să fie efectuarea tranzacțiilor  imobiliare în cele mai bune condiții de preț și timp. Motivele principale care produc o tranzacție reușită sunt trei la număr și anume:

  1. Situația juridică a imobilului

Agentul imobiliar vă poate întocmi lista de documente și adeverințe necesare tranzacției, vă poate îndruma către diverse persoane de specialitate cu care are relații profesionale fiind business-uri conexe, astfel încât dumneavoastră să economisiți timp. În anumite cazuri poate să obțină el anumite adeverințe acolo unde nu este obligatorie prezența dumneavoastră.

În condițiile actuale de piață este imperios necesar ca atunci când vă hotărâți să vindeți un imobil să aveți documentația pregătită asfel încât în momentul în care apare un cumpărător motivat, pregătit să cumpere,  să puteți face un antecontract sau chiar un contract de vânzare – cumpărare cât mai rapid. Altfel trec minim două săptămâni până reușiți să procurați anumite documente, unde riscați să pierdeți cumpărătorul sau în funcție de schimbările care apar să intrati într-o renegociere.

Sunt nenumărate situațiile în care există modificări ale compartimentării imobilelor astfel încât acele imobile nu se pot tranzacționa printr-un credit imobiliar. Se fac multe vizionări, înțelegeri și antecontracte, unde se pierde mult timp ca mai apoi în urma evaluării să se respingă dosarul din cauza compartimentărilor neprevăzute în extrasul de carte funciară. Mulți proprietari nu cunosc aceste aspecte și astfel nu își dau seama de complexitatea procesului ce presupune actualizarea datelor în extrasul de carte funciară conform realității și de durata acestui procedeu.  De asemenea se întâmplă de multe ori ca persoana cu care negociezi și porți discuțiile să nu fie factorul sau singurul factor de decizie și constați cu părere de rău că nu se poate tranzacționa imobilul din cauza faptului că părțile nu sunt de acord astfel că fiecare parte pierde mult timp degeaba.

Un Agent imobiliar se asigură în primul rând că toți factorii de decizie sunt motivați să vândă sau să cumpere. Ulterior se asigură că documentația imobilului este pregătită pentru tranzacție și că aceasta se poate efectua prin toate formele de finanțare (acolo unde este rezolvabil). În cazul în care nu se poate, agentul nu va face vizionări cu acei clienți care depind de un credit imobiliar, ci se asigură ca acei cumpărători cu care vine la vizionare au resurse proprii, sunt motivați să cumpere, știu toate detaliile legate de apartament și vizionarea se face numai pentru a confirma că cele discutate și materialele prezentate de către agent, la sediul agenției, corespund cu realitatea.

2. Expunerea corectă

Agentul imobiliar știe cum sunt cumpărătorii distribuiți în piață, care sunt canale de căutare pe care aceștia le utilizează în funcție de intervalul de preț în care se află proprietatea dumneavoastră, vă oferă sfaturi cu privire la pregătirea imobilului pentru vânzare, modul în care să prezinte imobilul astfel încât acesta să fie atractiv (text, fotografii, filmări, tururi virtuale..etc).

În cazul cumpărătorilor sunt o mulțime de proprietăți care nu sunt listate în mediul online din diferite motive ale vânzătorilor. Accesul pe care îl are un agent la istoricul proprietăților este un factor de care ar trebui să țină cont cumpărătorul și care îl poate ajuta să achiționeze la un preț mai bun.

Colaborarea între agenții imobiliari este un aspect pozitiv care câștigă din ce în ce mai mult teren. Este uimitor să vedeți câte tranzacții imobiliare se fac în colaborare.

3. Prețul corect

În primul rând prețul este cel mai important aspect și cel mai sensibil subiect. Un preț corect poziționat în piață va face ca proprietatea să se tranzacționeze în cel mai scurt timp si statistic dovedit ca si cu pretul cel mai mare. Pentru că la momentul actual majoritatea vânzătorilor lansează în piață proprietățile la un preț din care să poată negocia, pe pricipiul că orice cumpărător va vrea să negocieze și “să avem de unde lăsa”, aceștia nu fac decât să sperie cumpărătorii cu bugetul corect pentru că aceștia nu se așteaptă ca vânzătorul să negocieze 5-10% din prețul afișat. Mai mult de atât, proprietățile lor nu se vor indexa în căutările cumpărătorilor care au filtre de preț conform bugetelor, astfel încât în fiecare din cazurile de mai sus nu vor face nimic altceva decat să ajute concurența să vândă și să creeze un istoric negativ propriei proprietăți.

Instrumentele pe care le are la dispoziție un vânzător pentru a stabili prețul corect de listare, sunt extrem de limitate, respectiv: proprietățile similare care sunt în piață azi și diferite analize publice în care este raportat pretul/mp în Mun. Brașov. Astfel un vânzător poate să cadă în capcana de a pune un preț rezultat dintr-o comparație cu un imobil care este la vanzare de șase luni, un an sau chiar doi ani.

Datele care sunt cele mai importante și la care un vânzător nu are acces decât prin intermediul unui agent imobiliar profesionist sunt legate de ce s-a vândut în ultima perioadă, la ce preț s-a vândut, în cât timp s-a vandut și de cât timp stau pe piață proprietățile care sunt la vânzare, astfel încât să poată stabili un preț prin care să creeze un avantaj competitiv și care să ducă la efectuarea unei tranzacții corelate cu gradul de urgenta pe care acesta il are.

Ceea ce putem comunica tuturor proprietarilor este faptul că un preț mic va fi tot timpul corectat de piață printr-o gestionare eficienta a ofertelor pe care din păcate nu o puteți face decât prin intermediul unui agent imobiliar profesionist.

Dacă prețul va fi poziționat corect sau poate chiar cu 5% mai jos decât media de piață, cererea va fi atât de mare încât cumpărătorii vor intra în concurență și se va crea efectul de licitație, având în vedere faptul că tranzacționăm articole unicat.

Cea mai mare frică pe care ar trebui să o aibă proprietarii, este frica de a supraevalua proprietatea, pentru că atunci cererea va fi extrem de mică și vor primi la vizionări numai potențiali clienți care constată că proprietatea nu se ridica la pretențiile lor și aceștia nu o vor oferta. Dacă nu exista ofertă, nu există negociere, ceea ce nu oferă decât posibilitatea de a  scădea din preț periodic până vor veni clienți care să oferteze de fiecare dată mai puțin decât prețul afișat de proprietari.

Vă recomadăm ca atunci când vă gândiți să vindeți un imobil înainte să publicați anunțul, să cereți consultanță de la un agent imobiliar profesionist (o consultanță care de cele mai multe ori este gratuită) și să angajați o agenție care să vă reprezinte, exclusiv, interesele dumneavoastră.

Responsabilitatea de a oferi unicitate și calitate în cel mai amplu proiect de până acum – Cosmopolit Zenit

COSMOPOLIT INAUGUREAZĂ CEL MAI NOU ANSAMBLU REZIDENȚIAL DIN PORTOFOLIUL PROPRIU. ACEEAȘI CALITATE CU CARE NE-A OBIȘNUIT DEZVOLTATORUL BRAȘOVEAN, DE DATA ACEASTA, LA UN NIVEL ȘI MAI RIDICAT. ASTFEL, COSMOPOLIT ZENIT VINE CU O SERIE DE UPGRADE-URI FAȚĂ DE CEEA CE REPREZINTĂ DEJA VÂRFUL SEGMENTULUI REZIDENȚIAL DIN BRAȘOV ȘI UNUL DINTRE MARILE SUCCESS STORY-URI DIN REAL ESTATE-UL AUTOHTON.

Locația Cosmopolit Zenit va fi cu siguranță unul dintre principalele puncte de atracție pentru brașoveni. Amplasat în imediata proximitate a Parcului Trandafirilor, oază de liniște cu un farmec discret și totodată greu de uitat, dar și a unei zone de shopping de tradiție în Brașov, cum e zona comercială Carrefour, Cosmopolit Zenit are câte ceva pentru fiecare. De la tinerii care își întemeiază o familie, la familii cu copii, la tineri antreprenori pentru care cariera reprezintă deocamdată o prioritate, cu toții se vor bucura de proximitatea de neegalat față de centrul Brașovului, aflat la doar cinci minute de condus față de Cosmopolit Zenit.

Situat pe strada Carpaților, la numerele 15-17, Cosmopolit Zenit reprezintă noua față a unui Brașov care întinerește pe zi ce trece. Dacă, în trecut, zona era una semi-industrială, astăzi, ca urmare a proiectelor rezidențiale inovatoare și a strategiilor pe termen lung abordate de jucătorii cu viziune din real estate-ul brașovean, vorbim de un cartier din ce în ce mai căutat, cu un aer vibrant și o personalitate cu totul aparte. Astfel, Cosmopolit Zenit reprezintă vârful de lance al acestor eforturi susținute de regenerare urbană. Mulțumită lor, moștenirea Brașovului de altădată este reconvertită într-un vibe nou, plin de optimism, iar inima Brașovului de mâine bate din ce în ce mai tare.

Conceput ca o desăvârșire a cartierului Răcădău, în prezent cea mai căutată zonă rezidențială din Brașov, Cosmopolit Zenit confirmă poziția de trendsetter necontestat al pieței imobiliare deținută de Cosmopolit. Asta se traduce printr-un buget fără precedent pe piața de real estate alocat inovației, care se face simțită pretutindeni, de la impactul vizual al construcției, plină de personalitate și totodată perfect integrată în peisaj, până la nivelul finisajelor utilizate. Ca de obicei, s-a optat pentru calitate superpremium pe toată linia, de la aspectele mai vizibile, cele care ajută la crearea unei prime impresii favorabile, cum ar fi parchetul, gresia și faianța utilizate, până la detaliile care uneori trec neobservate, dar care dau într-adevăr senzația de fine living desăvârșit. Ai crezut că vei admira vreodată o cutie de scrisori? Sau un simplu mâner? Pregătește-te să fii uimit!

De la apartamente tip studio, la structuri de tip penthouse, toate apartamentele sunt optimizate pentru a oferi un spațiu locuit maxim. Compartimentate pentru a satisface o gamă cât mai largă de nevoi, apartamentele Cosmopolit Zenit se bucură, totodată, de o constantă esențială: spațiile vitrate generoase. În plus, am amplasat mai multe terase ca niciodată, care vor completa spațiul verde al ansamblului. Scopul nostru: câte terase, atâtea insule de verdeață, pentru un arhipelag verde în care simțul estetic și dorința legitimă pentru un aer cât mai curat sunt satisfăcute în mod egal.

Cauți o casă nu doar frumoasă și primitoare, ci și inteligentă?
Cosmopolit Zenit îți oferă pe lângă dotările standard, și acel tip de oază smart, care să reflecte întru totul personalitatea și interesele tale.

Trăgând linie, Cosmopolit Zenit înseamnă 300 de apartamente și spații comerciale, pentru 300 de viitoare familii sau de antreprenori. Împreună, aceștia vor modela felul cum vor arăta Brașovul și România de mâine. Ce anume motivează membrii echipei Cosmopolit să pună mereu inovația pe primul loc și să se autodepășească de fiecare dată, cu fiecare nou proiect? Bucuria că fac parte din povestea lor, mândria că, împreună, creează condițiile ideale pentru ca aceste familii și acești antreprenori să își atingă potențialul maxim, spre beneficiul nostru, al tuturor.

Înscrie-te în lista de așteptare pentru a fi printre primii care primesc informații despre noul ansamblu Cosmopolit Zenit pe: www.cosmopolit-residence.ro/zenit

SIMPLITATE ȘI CONFORT! AȘA POT FI DEFINITE APARTAMENTELE DIN PROIECTELE CASA NOBEL!

Casa Nobel este unul dintre primii investitori din zona Tractorul și reprezintă o redefinire a spațiului urban, unde se îmbină modernitatea, armonia și lifestyle-ul și care vă pune la dispoziție diverse servicii şi funcţionalităţi unice!

Casa Nobel dezvoltă în zona Tractorul, în imediata apropiere a Mall-ului Coresi, 1.340 de apartamente în clădiri cu regim diferit de înălțime, în trei proiecte inedite, toate fiind situate pe str. Nicolae Labiș.
În noile proiecte aducem un plus apartamentelor noastre prin finisaje moderne și o calitate superioară a materialelor folosite, dar și prin îmbunătățirea functionalității apartamentelor prin:
– parcări subterane;
– zone de depozitare la subsolul clădirii;
– parcuri extinse pe suprafețe de peste 5000 mp;
– grădini private pentru apartamentele de la parter;
– spații generoase între clădiri;
– spații de joacă amenajate pentru copii;
– spații comerciale;
– grădiniță amplasată chiar lânga cel mai mare parc din interiorul unui cartier rezidential din zona Tractorul.

Tipurile de apartamente sunt variate:
– garsoniere cu suprafete generoase- 40,18 mp utili și terasă de 4,35 mp, cu bucătării spațioase;
– apartamente tip studio cu suprafețe de 46,64 mp utili și terasă de 7,21 mp cu un design inovator;
– apartamentele cu două camere de 56 mp sunt perfecte pentru un noi începuturi în doi;
– apartamente cu trei camere de 72 mp utili cu dormitor matrimonial intim astfel încât părinții obosiți se pot retrage într-un spațiu magic la sfârșit de zi;
– apartamente de 3 camere open space la mansardă cu suprafețe între 67 mp – 78 mp utili pentru o priveliște impresionantă și terase spațioase (18 mp- 126 mp);
– apartamente cu grădină privată pentru toți cei care la sfârșit de zi doresc sa savureze un ceai în natură.

Adresa biroului de vânzări: str. Nicolae Labiș, nr. 32, Tractorul
Telefon: 0757 27 88 27 / E-mail: vanzari@casanobel.ro

www.casanobel.ro